God morgon herr Älg
och nej tack!

Hjärtat hamnade lite i halsgropen i morse när jag åkte in till jobbet när en stor jäkla Älg klev upp på vägen framför mig. Det var egentligen ingen fara eftersom jag hann se den och bromsa. Älgen verkade inte ens märka mig och min bil trots att det bara var 15-20 meter mellan oss. Så den fortsatte vidare, lugnt lunkande över fältet och jag kunde gasa på igen.

Sen jobbade jag och dagen kändes bra. Ungefär som att jag redan är tillbaka på banan igen efter ledigheten och gårdagens strul. Sen gjorde vi en rockad och flyttade runt oss mellan skrivborden för att ett av teamen ska få sitta närmare varandra

På vägen hem stannar jag och tankar bilen och sen ringer Telia och vill ge mig ett ”lojal kund-erbjudande”. Säljaren pratade på om hur lojal jag varit och hur länge jag haft mitt abonnemang (sedan 2012 tydligen) och ”vi har ett bra erbjudande till dig”.

– Och så får du ju lite mer surf!
– Fast jag använder ju inte ens det jag har.
– Näe, men du hamnar i vår lojal kund-portfölj och (någonting om) binder upp i två år och det skulle kosta det här (säger summa) i månaden
– Men det höjer ju min månadskostnad.
– Ja, det kostar ju mer, men du är i vår lojal kund-portfölj.
– Kan du maila mig det här erbjudandet så kan jag kolla sen, för jag sitter i bilen nu.
– Näe, det är blir svårt.
– Okej, hej då.

Inte för att vara sån, men hur f-n är det ett bra erbjudande? Borde inte lojal kund-erbjudande betyda att det är förmånligt och bra, inte att det ska bli dyrare?

Skriv en kommentar eller berätta något kul – då blir jag glad!


Den här webbplatsen använder Akismet för att minska skräppost. Läs om hur din kommentardata behandlas.