Aftonbladet och deras falska marknadsföring
Jag läser rubriken ”Framkalla semesterbilderna rekordbilligt” på Aftonbladets hemsida och tänker; bra, jag har ju en mapp full med bilder som jag tänkte framkalla. Jag klickar på länken som ska ta mig till sidan, men när jag kommer dit får jag inte alls någon information om ”nätets billigaste labb” som de skrev att jag skulle få. Det enda jag får veta är att om jag vill läsa artikeln de pushar för på förstasidan, så måste jag bli plusmedlem och betala 19 kronor i månaden.
Problemet här är inte att de vill ha betalt för sina artiklar. Problemet är att de använder sig av vilseledande marknadsföring. På förstasidan står det klart och tydligt ”Här är nätets billigaste labb…”, utan plus-markering, vilket indikerar att det är en av Aftonbladets gratisartiklar som just berättar om det billigaste labbet.
Under den länken finns det däremot en annan länk till en plus-artikel om ”Här är de billigaste fotolabben”. Den rubriken ger intrycket av något slags jämförandetest mellan de olika labben. Inte alls samma sak.
Hmm … och förresten … att jag orkar bry mig!
Den här webbplatsen använder Akismet för att minska skräppost. Läs om hur din kommentardata behandlas.