Konstiga människor i Ullared
Vardag • mån 2 nov 2009, 20:46 • Kommentera (0)
Jag sitter och häpnar lite när jag tittar på Ullared och jag ser ju att produktionsbolaget bakom har letat (och hittat) karaktärer att visa upp. Som sig bör, det är ju TV. Med fyra miljoner besökare om året så är det uppenbarligen helt vanliga människor (även om programmet visar upp lite andra typer) som åker dit och handlar som tokar (Gekås omsätter runt tre miljarder om året).
Det är inte de som åker till Ullared som är konstiga, det är jag som inte åker dit som är det.
Läs andra bloggar om häpna, Ullared, Gekås, produktionsbolag, karaktärer, svenssons, handla, shopping, konstiga, konstig
0 kommentarer
Skriv en kommentar eller berätta något kul – då blir jag glad!
Den här webbplatsen använder Akismet för att minska skräppost. Läs om hur din kommentardata behandlas.
170 000 fryspåsar, inte illa!
känns mest som de kommer visa upp de helt hysterisk personerna tillhörande den sk arbetarklassen (läs lågavlönade). Om så blir fallet tror jag programmet blir en flopp. Man vill se de rika nissarna som shoppar som galningar så de kan fortsätta vara rika lite till 😀
Du får åka dit helt enkelt. När du har handlat klart kan du sätta dig och studera folk, finns mycket intressant att studera där..
Då är vi två som är konstiga. Jag åker inte heller dit.
Inte heller jag åker dit längre efter att ha varit där en gång som liten. Var väl ingen hemsk händelse, men jag blev otroligt fort uttråkad och det enda roliga var att hänga på vagnen och studera människor. Hörde dessutom att det hade blivit riktigt bra tittarsiffror för Ullared. Ska bli intressant att se om andra avsnittet får i närheten av lika mycket.
Hmmmm… men du åker ju å andra sidan till Gällstad….
Ja, det är väl samma sak egentligen. Men jag åker inte dit längre. De sista gångerna jag har varit där har det varit så dåligt.
Tja, människor som måste åka till Gekås för att må bra, de har ett fattigt liv. Å andra sidan åker det dit bara för att ha kul med sina kompisar. Det är väl som en h0bby. Konsumismen är istället för meningsfulla samtal och gemenskaper. Men det vet väl du Janne som jobbar med reklam att prylar bara är substitut för andra former av gemenskap. Är du MAC-människa eller PC-människa, det är samma tjat om vilken gemenskap du tillhör. Reklamen anspelar på dina känslor att vilja höra till, inte vara utanför.
Men det där vet väl du Janne. Det är ju det som betalar dina prylar hemma. Fast den som mår bäst av skiten är väl kapitalägarna. De utnyttjar både medelklass 0ch arbetarklass till att få de att tro att dem har kul med sina prylar, ha ha ha