Det där med nya logotyper

I och för sig är väl det här old news, men idag kickar Hemtex nya kampanj igång för att lyfta varumärket från vad det nu har stått för till mer mode och ett högre prisläge. Ut med krims-krams och fokusera på det textila. Allt väl på den fronten. Typ. Frågan jag ställer mig är hur de tänkte när de valde sin nya logotype. För inte känns den mode. Inte känns den speciellt modern heller och inte känns den som något som representerar ”Sveriges mjukaste butik”. Den känns snarare som något väldigt industriellt och mekaniskt. Å andra sidan hör jag nog inte så mycket till målgruppen.

Läs andra bloggar om , , , , ,

0 kommentarer

  1. Svara
    tove fre 27 aug 2010, 19:25

    Alltså, Stockholm designlab verkar vara lite ojämna. Kolla deras hemsida-projects och titta på typ moderna museet (som jag älskar) och sen typ filippa k ease. Konstigt ba.

Skriv en kommentar eller berätta något kul – då blir jag glad!


Den här webbplatsen använder Akismet för att minska skräppost. Läs om hur din kommentardata behandlas.