Stackars nybörjare

Det verkar vara insparksdags på universitetet. I parken här utanför kontoret springer några idioter omkring i sina med märken täckta overaller och vallar stackars nybörjarstudenter på gräsmattan som om de vore små dagisbarn. De sjunger ”vi behöver inga snören, för vi kan gå på led ändå” och ropar i megafonen att de ska titta åt både åt höger och vänster innan de går över en gata och så rör de sig nu ner mot stan.
Töntar.
Läs andra bloggar om inspark, universitet, park, kontor, idioter, märken, overall, nybörjare, student, gräsmatta, dagisbarn, megafon, töntar, foto, bild
Dela det här inlägget på sociala medier:
- Dela på Facebook (Öppnas i ett nytt fönster) Facebook
- Dela på Threads (Öppnas i ett nytt fönster) Threads
- Mer
- E-posta en länk till en vän (Öppnas i ett nytt fönster) E-post
- Skriv ut (Öppnas i ett nytt fönster) Skriv ut
- Dela på LinkedIn (Öppnas i ett nytt fönster) LinkedIn
- Dela på Bluesky (Öppnas i ett nytt fönster) Bluesky
- Dela på Tumblr (Öppnas i ett nytt fönster) Tumblr
- Dela på Pinterest (Öppnas i ett nytt fönster) Pinterest
- Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
- Dela på X (Öppnas i ett nytt fönster) X
- Dela på Nextdoor (Öppnas i ett nytt fönster) Nextdoor
- Dela på Reddit (Öppnas i ett nytt fönster) Reddit
- Dela på Mastodon (Öppnas i ett nytt fönster) Mastodon
- Dela på Telegram (Öppnas i ett nytt fönster) Telegram
- Dela på WhatsApp (Öppnas i ett nytt fönster) WhatsApp
Relaterade
0 kommentarer
Skriv en kommentar eller något annat trevligtAvbryt svar
Den här webbplatsen använder Akismet för att minska skräppost. Läs om hur din kommentardata behandlas.

Jag hatar sådana där studentikosa fjanterier. Alla med overaller borde få ett nackskott.
Allt sådant kommer att undvikas när jag börjar på universitetet.