Förslaget som jag gjorde, på en logotype och grafisk identitet, som jag la ner tid, tankemöda och energi på, hamnade någon annanstans och det retar mig eftersom jag hade gjort ett bra jobb. Samtidigt som jag irriteras är jag väldigt nyfiken på hur det vinnande förslaget ser ut … vilket jag kommer att få se om ett par månader när allt ska bli publikt.
Jag kommer säkert inte gilla det.
Klicka här och att ge mig en röst till.
Läs andra bloggar om förslag, logotype, grafisk identitet, tid, tankemöda, energi, konkurrent, jobb, irriterande, nyfiken, vinnande förslag, publikt
Ibland när jag får frågan om vad jag jobbar med har jag lite svårt att förklara. Det är liksom så självklart för mig att jag med en axelryckning bara svarar ”på en reklambyrå” eftersom det är på en sån jag har jobbat i hela mitt vuxna liv. Följdfrågan blir allt som oftast; ”jaha, vad gör ni då, sånt där man får i brevlådan eller?”.
Det har väl hänt, men nja, inte direkt (observera ordvitsen).
Det är ”grafisk formgivare” som är min titel även om det kan vara ett ganska vitt begrepp ibland. Men för att i alla fall få ett litet hum om vad jag ibland, på ett ungefär sådär, sysslar med på jobbet (eller snarare lite vad det handlar om) kan man läsa om i DN söndags kulturbilaga – även om exemplen i artikeln kanske inte är av den så vardagliga sorten. För till vardags handlar det oftast om annonser, broschyrer, foldrar och sånt som kanske inte syns så publikt … och just nu handlar det mest om att få i ordning på en förpackningslinje.
Om nu någon skulle få för sig att vara intresserad.
Klicka på den svart/vita rutan och ge mig din röst! Läs andra bloggar om jobba, jobb, yrke, axelryckning, reklambyrå, humor, ordvits, grafisk formgivare, grafisk form, begrepp, hum, syssla, jobbet, läsa, DN, DN Kultur, artikel, exempel, vardag, annonser, broschyrer, foldrar, publikt, intresserad